În timp ce guvernanţii au mărit TVA şi vorbesc despre impozitarea pensiilor, ministerul condus de Elena Udrea cheltuie 3,6 milioane de lei pe indicatoare rutiere de lux. Potrivit jurnaliştilor de la Financiarul, Ministerul Turismului a achiziţionat indicatoare rutiere 3D, mult mai scumpe decât cele clasice, cu care ne-am obişnuit, pentru a le amplasa pe drumurile publice din ţară.
Financiarul dezvăluie culisele licitaţiilor ţinute de Ministerul Turismului, ai căror beneficiari sunt firmele care sponsorizează Partidul Democrat Liberal. Pentru a elimina competiţia, caietele de sarcini pentru achiziţionarea de indicatoare rutiere au condiţii pe care nu le pot îndeplini decât două societăţi comerciale.
Ministerul condus de Elena Udrea a organizat o licitaţie pentru achiziţionarea banalelor indicatoare rutiere pentru 1.215 locaţii. Un contract în valoare de 3,6 milioane de lei. Deşi standardele româneşti în materie de indicatoare nu sunt foarte pretenţioase, în caietul de sarcini se cer neapărat inidicatoare ambutisate, în relief 3D. Evident, acestea sunt mult mai scumpe decât unele obişnuite. Ministerul Turismului motivează această cerinţă prin faptul că execuţia în relief a înscrisurilor creează un efect vizual mai puternic şi conferă produsului calităţi sporite legate de transmiterea mesajului.
Doar două companii, abonate la achiziţiile de indicatoare rutiere şi care au sponsorizat PDL, au reuşit să îndeplinească cerinţele de participare la licitaţie. Aceste firme îşi împart frăţeşte contractele pe bani publici. Anul trecut una dintre ele a câştigat o licitaţie pentru o achiziţie în valoare de 2 milioane de lei, iar acum a câştigat cealaltă.
Reprezentanţii unei companii care a contestat licitaţia spun că s-au lovit de un zid atât la Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale, cât şi la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu